fredag den 22. februar 2013

brun i lange baner

Børnene havde længe spurgt om vi ikke snart skulle lave nogle dyr - og især dinosauruser stod højt på listen.  Det ønske skulle selvfølgelig imødekommes, men hvordan? Så fik jeg pludselig øje på kassen med Sizzlepak (ufarvede papirstrimler), som jeg havde gemt siden jul.

Dette fantastiske materiale, der normalt bruges som eksklusivt fyld til kasser og gaveæsker, måtte da kunne blive til et eller andet.

Jeg besluttede at blande papirstrimlerne med tapetklister, og hentede nogle støbeforme med en højre og en venstre del.

Børnene valgte hver en dyreform, og gav sig til at fore de to sider af formen med den klistrede masse i et ganske tyndt lag. Det er vigtigt at de ikke fyldes ud, da figuren ikke skal være massiv. Efter et par dages tørretid var dyrene klar til komme ud af formene. Tilsidst klistrede vi de to dele sammen med tapetklister og lidt ekstra papirmasse. 

Jeg lavede min elefant om til en sparrebøsse. Coco smed den første femmer i.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar